Sponsoreret indhold
Tidligere i år søgte jeg efter et hotel i det sydlige England. Efter at have scannet nogle få steder blev hotellerne færre i løbet af den to-ugers søgeperiode, jeg så på.
Et af de steder, jeg havde besøgt, begyndte at bruge nogle taktikker. Så godt, at jeg bookede lige der.
Efter at jeg havde foretaget min reservation troede jeg, at jeg tidligere skulle have været sporet af en cookie til markedsføring.
Havde jeg været præsenteret med nogle falske tal om, hvor mange værelser var tilgængelige på min placering, til “den pris” og hvor mange andre mennesker havde booket?
Uanset hvad jeg havde reserveret mit værelse. Jeg lavede en note for, at vende tilbage til hotellets websted efter et par uger og se, hvor legitim deres marketingindsats var.
Når du arbejder med online marketing, er det svært ikke at se på, hvad andre virksomheder laver og hvordan de lokker dig.
TIP: Succes efterlader spor, studer og lær af markedsføringsstrategier, der anvendes i din branche.
Meddelelser, popups og advarsler hjælper alle til konverteringer. Vi ville ikke se dem, hvis de ikke fungerede. Sådan kan du lære måder, at øge konverteringerne på af de store drenge.
Siden de tidlige markedsføringsforløb på internettet er der ofte set små nedtællere, der bruges af mange små og store virksomheder. Disse timere virker helt sikkert, men er det etisk at bruge dem?
Timere tilføjer følelsen af knaphed
Overtalelsesteknikken er et af de ældste tricks i bogen. Hvorfor? Simpelt; fordi det virker.
Men hvis du bruger knaphed, så gør det legitimt!
Der er ikke noget mere irriterende end at købe et produkt, før nedtællingsperioden udløber. Kun for at opdage næste dag at produktet stadig til samme pris.
Der er så mange måder, at bruge knaphed på, det behøver ikke at være en nedtæller.
Rejsebureauer er begyndt at tilføje knaphed for at vise ledige pladser. Jeg ved ikke, om der bliver fyldt op eller om prisen stiger, men denne knaphedstaktik opfordrer folk til at bestille hurtigere, hvis de ønsker flyet.